A monceau parki péklány

november 6, 2022 No Comments »

film-archives-logoProduction Year:[1963]: Erkölcsi példázatok címszó alá vont, elsõ nagy ciklusán 1962-1972 között dolgozott. Egy férfi és egy nõ közti kapcsolat meginog egy harmadik személy – férfi vagy nõ – közbejöttével, de végül helyreáll az eredeti állapot: ilyen banálisan összefoglalható filmjei sémája. Ezek a filmek azonban nem sémákat kínálnak, hanem a moziban ritkán látható lélekrajzokat, ritkán látható eredetiséggel. A jellemek megfigyelésére mindig a szereplõk szabadidejében, holtidejében, vakációja közben kerít sort Rohmer. S joggal teheti, hiszen hõsei itt még javarészt nagypolgárok, jól szituált értelmiségiek.

A Rohmer-filmekben sokat beszélnek. A Rohmer-filmekben nem történik semmi. A Rohmer-filmek nem elmésélhetőek. Filmjei könnyedek, játékosak. Filmjei súlyosak. A kevesek művésze. Erkölcsfilozófus. “Olyan dolgokat akarok megmutatni a filmvásznon, melyeket filmrevihetetlennek ítélnek, olyan érzelmeket ábrázolni, melyekről azt tarják, lehetetlen megelevenítésük, hiszen túl mélyen rejlenek a tudat börtönében” – írta egyszer. Egyik méltatója, Jean Collet szerint minden filmje (legalábbis az első, az Erkölcsi példázatok című ciklusból) összefoglalható így: “Kapcsolat áll fenn egy férfi és egy nő között. Ezt a kapcsolatot, úgy látszik, megszakítja egy harmadik személy közbelépése (vagy passzív jelenléte). Végül is helyreáll az alaphelyzet.”

Lassú internet, illetve nagyobb videónál előfordulhat, hogy a videóra másodpercet (esetleg egy kicsivel többet) is várnod kell, indítás után!..

Related Posts

Kommentár

You must be logged in to post a comment.



thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration

SEO Ajansı