Production Year:[1958]: A cselekmény középpontjában három nő áll. Két napot, negyvennyolc órányi kritikus időszakot élnek át egy szülőszobában. A kamaradráma világának hangulatát már az első beállítás megteremti, amikor nyílik az ajtó, és belép a vajúdó Cecília. A film végén a legfiatalabbik nő, Hjördis elszántan kilép az ajtón a bizonytalan jövőbe. A nők múltja párbeszédekben tárul fel. Közben mindegyik színésznő alkalmat kap egy-egy rendkívül drámai jelenetre. Az elsőben, amely talán a legmélyebb benyomást kelti, Cecília megtudja, hogy kisbabája meghalt. Bergman jellemző módon elidőzik a szégyen, a bánat és a fizikai fájdalom megnyilvánulásán, amely egyik állandó színésznője, Ingrid Thulin virtuóz előadásában jelenik meg. Cecília kábán, egy ápolónővér ölelésében idézi fel aggodalmait a terhesség alatt, vádolja magát, amiért feleségként és anyaként kudarcot vallott, és hol zokog, hol kiabál fájdalmában, hol pedig keserűen felnevet.
{“id”:170,”instanceName”:”Player 2 (copy)”,”videos”:[{“title”:”k\u00fcsz\u00f6b\u00e9n”,”description”:”description”,”info”:”info”,”thumbImg”:”http:\/\/mr-nabucco.x3.hu\/filmarchivum\/wp-content\/uploads\/2022\/08\/martha-ivers.jpg”,”mp4″:”https:\/\/archive.org\/download\/kozel-az-elethez-1958\/1958%20-%20K%C3%B6zel%20az%20%C3%A9lethez\/K%C3%B6zel%20az%20%C3%A9lethez%20%281958%29.mp4″,”prerollAD”:”no”,”prerollGotoLink”:”prerollGotoLink”,”preroll_mp4″:”preroll_mp4″,”prerollSkipTimer”:”prerollSkipTimer”,”midrollAD”:”no”,”midrollAD_displayTime”:”midrollAD_displayTime”,”midrollGotoLink”:”midrollGotoLink”,”midroll_mp4″:”midroll_mp4″,”midrollSkipTimer”:”midrollSkipTimer”,”postrollAD”:”no”,”postrollGotoLink”:”postrollGotoLink”,”postroll_mp4″:”postroll_mp4″,”postrollSkipTimer”:”postrollSkipTimer”,”popupAdShow”:”no”,”popupImg”:”popupImg”,”popupAdStartTime”:”popupAdStartTime”,”popupAdEndTime”:”popupAdEndTime”,”popupAdGoToLink”:”popupAdGoToLink”}],”videoPlayerWidth”:600,”videoPlayerHeight”:450,”responsive”:false,”videoPlayerShadow”:”off”,”colorAccent”:”#cc181e”,”posterImg”:”http:\/\/mr-nabucco.x3.hu\/filmarchivum\/wp-content\/uploads\/2022\/08\/rb.jpg”,”logoShow”:”No”,”logoPath”:””,”logoPosition”:”bottom-right”,”logoClickable”:”No”,”logoGoToLink”:”http:\/\/codecanyon.net\/”,”allowSkipAd”:true,”onFinish”:”Play next video”,”autoplay”:true,”loadRandomVideoOnStart”:”No”,”shuffle”:”No”,”playlistBehaviourOnPageload”:”opened”,”playlist”:”Off”,”playlistScrollType”:”light”,”hideVideoSource”:true,”showAllControls”:true,”rightClickMenu”:false,”autohideControls”:2,”hideControlsOnMouseOut”:”No”,”fullscreen”:”Fullscreen native”,”nowPlayingText”:”No”,”infoShow”:”No”,”shareShow”:”No”,”facebookShow”:”No”,”twitterShow”:”No”,”mailShow”:”No”,”facebookShareName”:”Elite video player”,”facebookShareLink”:”http:\/\/codecanyon.net\/item\/elite-video-player-wordpress-plugin\/10496434″,”facebookShareDescription”:”Elite Video Player is stunning, modern, responsive, fully customisable high-end video player for WordPress that support advertising and the most popular video platforms like YouTube, Vimeo or self-hosting videos (mp4).”,”facebookSharePicture”:””,”twitterText”:”Elite video player”,”twitterLink”:”http:\/\/codecanyon.net\/item\/elite-video-player-wordpress-plugin\/10496434″,”twitterHashtags”:”wordpressvideoplayer”,”twitterVia”:”Creative media”,”googlePlus”:”http:\/\/codecanyon.net\/item\/elite-video-player-wordpress-plugin\/10496434″,”embedShow”:”No”,”embedCodeSrc”:”http:\/\/yourwebsite.com\/player\/deploy\/index.html”,”embedCodeW”:746,”embedCodeH”:420,”embedShareLink”:”http:\/\/codecanyon.net\/”,”youtubeControls”:”custom controls”,”youtubeSkin”:”dark”,”youtubeColor”:”red”,”youtubeQuality”:”default”,”youtubeShowRelatedVideos”:”Yes”,”vimeoColor”:”00adef”,”videoType”:”HTML5 (self-hosted)”,”submit”:”Save Changes”,”rootFolder”:”http:\/\/mr-nabucco.x3.hu\/filmarchivum\/wp-content\/plugins\/Elite-video-player\/”}
A hosszú beállításokkal és intenzív, frontális közelképekben felvett monológ több mint négy percig tart. Ez a bensőséges stílus talán a Personában jut a legmesszebbre. Alig több mint hatvan percben olyan lélektani drámát tár elénk Bergman, amely a művi világ és a valóság szétválasztására szólítja fel a közönséget. Egy színésznő, Elisabeth Volger nem hajlandó beszélni. Az ápolónővér, Alma egy szigetre viszi. Miután elnyerte Alma bizalmát, Elisabeth gyötörni kezdi őt; Alma erre erőszakkal reagál. Számos technikai megoldás azt sejteti, hogy a két nő személyisége kezd meghasadni. A hallucináció, amelyben egy kisfiú egy elmosódó képet akar elérni, ugyancsak az identitás felbomlását sugallja…
Lassú internet, illetve nagyobb videónál előfordulhat, hogy a videóra másodpercet is várnod kell, indítás után!..