Alkony sugárút

augusztus 23, 2013 No Comments »

Sunset Boulevard [1950]: Hollywood, Sunset Boulevard. A filmsztárok legfelkapottabb lakóhelye. Az egyik luxusvilla úszómedencéjéből meggyilkolt férfit halásznak ki a helyszínre érkező rendőrök. Három golyó végzett vele: egyet kapott a hasába, kettőt a hátába. Az áldozat jelentéktelen senki, másodrendű forgatókönyv-iparos. De a villa tulajdonosnője nem akárki: egykor a némafilm legfelkapottabb csillaga volt. Ez történetüknek szomorú végkifejlete, de korábban az egész egy különleges kapcsolattal kezdődött. Joe Gillis, a feltörekvő filmíró úgy érzi végre ott áll a siker kapujában, ám Norma Desmond, a lecsúszott színésznő egyvalamire vágyik igazán: az az álma, hogy újra rivaldafénybe kerüljön. S ezért akár ölni is képes… Az 1950-es Alkony sugárúttal Billy Wilder nemes egyszerűséggel ledózerolta a konvenció néhány alapkövét, hogy megmutassa, mennyi kiaknázatlan mondanivaló rejlik még az árnyékok művészetében.

Rejtett tartalom Login vagy Register hogy lásd a tartalmat. Jöjj hát, szeretettel várlak! Mert ugye te is tudod? Aki ismeri a célt, az megtalálja az utat is! Bejelentkezés avagy, Regisztráció után nincs ilyen üzenet! Ha valami elnyerte a tetszésed, szólj hozzá, írd le gondolataid, érzéseidl! Nabucco voltam. Hungary in the heart of Europe. I live in Győr

A noir már A máltai sólyommal megrajzolta műfaji vízválasztóit. Wilder a Gyilkos vagyok elkészítésekor legendásan nem vette figyelembe a karakter-szabványokat (magányos detektív) és a sajátos tematikát (felderítendő bűneset). Az egész cselekményt a bűnös erotikájú femme fatale csavaros intrikájává maszkírozta. Phyllis Dietrichson szerepében Barbara Stanwyck az édeni nő stilizált kontrapunktját testesítette meg, és romlott karizmájával egyszerűen maga alá kaparta a satnya, erélytelen férfihősöket. Az Alkony sugárút tovább bontogatta a hagyományos noir amúgy is düledező tákolmányát. Míg a Gyilkos vagyok a bűnügyi tematikában gyökeredzett, addig Wilder főműve introspektív Hollywood-reflexióként, kíméletlenül számolt le egy eltűnőben lévő korszak szőnyeg alá söpört szindrómáival.

A film noir („fekete film”) egy filmstílus, amit elsősorban a hollywoodi bűnügyi drámák, krimik jellemzőjeként használnak. Hollywood klasszikus film noir időszakát általában az 1940-es évek eleje és a késő 1950-es évek közé teszik. Ehhez a korszakhoz társítják általában a kontrasztos fekete-fehér képi világot, melynek gyökerei a német expresszionista fényképezésig nyúlnak vissza, míg sok történet és klasszikus noir szemléletmód Amerikában a nagy gazdasági világválság idejének krimi iskoláiból származik.

Tudd, hogy lassú internet, illetve nagyobb videónál előfordulhat, hogy a videóra másodpercet is várnod kell, indítás után!..

Related Posts

Kommentár

You must be logged in to post a comment.

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration