Kettős Kárigény

augusztus 23, 2013 No Comments »

Double Indemnity [1944]: Billy Wilder harmadik, további karrierje szempontjából meghatározó rendezői munkája a Gyilkos Vagyok (Kettős Kárigény). Ennek a mozinak köszönhetjük a mozik egyik jellegzetes asszonytípusának megteremtését, hisz ebben jelenik meg legelsőként és legtisztábban a femme fatale prototípusa, melyet később megannyi film alkalmaz előszeretettel. A James M. Cain regénye alapján készült mű sikerfilm volt már az adott korban is, ám az utókor sem felejtette el. A mai napig tökéletesen élvezhető mű, mely az idő múlásával sem veszített semmit értékéből. Ahogy az a címből is kiderül, a film a biztosítási szakma negyvenes évekbeli világába enged betekintést. A számító Phyllis Dietrichsont lényegesen öregebb férjet választ maga mellé, hogy megszerezhesse annak vagyonát.

Rejtett tartalom Login vagy Register hogy lásd a tartalmat. Jöjj hát, szeretettel várlak! Mert ugye te is tudod? Aki ismeri a célt, az megtalálja az utat is! Bejelentkezés avagy, Regisztráció után nincs ilyen üzenet! Ha valami elnyerte a tetszésed, szólj hozzá, írd le gondolataid, érzéseidl! Nabucco voltam. Hungary in the heart of Europe. I live in Győr

A befolyásolható biztosítási ügynök, Walter Neff személyében megtalálja a megfelelő eszközt terve megvalósításához. Baleset látszatát keltve megtervezik férje meggyilkolását, hogy így hozzájuthassanak a magas biztosítási 44movies-subtitle-logodíjhoz, ám előbb Phyllisnek rá kell erőszakolnia férjét a biztosítás megkötésére. A kérdés már csak az, hogy meg lehet-e úszni egy ilyesfajta bűntényt? A rendező egy szokatlanul nyomasztó és félelmetes történetet kerekít a nézők elé, melynek főbb vázát a nyereségvágy és a leküzdhetetlen szexuális ösztönök adják. Phyllis Dietrichson szerepe egyfajta szakítás az eddigi hollywoodi filmek hagyományos nőszerepeivel. Barbara Stanwyck játéka tökéletesen ötvözi a női vágyat a hidegvérű, gyilkos számítással. Az első olyan női karakter a filmtörténelemben, akinek a fegyvere a külső szépség. A cselekmény fordulatos, és okos, ami a film-noir műfajára mindig is jellemző volt, ám itt külön megemlítendő. Tökéletesen adagolja a mozi a feszültséget, amit a színészek hibátlan alakítása még inkább feldob.

A film noir („fekete film”) egy filmstílus, amit elsősorban a hollywoodi bűnügyi drámák, krimik jellemzőjeként használnak. Hollywood klasszikus film noir időszakát általában az 1940-es évek eleje és a késő 1950-es évek közé teszik. Ehhez a korszakhoz társítják általában a kontrasztos fekete-fehér képi világot, melynek gyökerei a német expresszionista fényképezésig nyúlnak vissza, míg sok történet és klasszikus noir szemléletmód Amerikában a nagy gazdasági világválság idejének krimi iskoláiból származik.

Tudd, hogy lassú internet, illetve nagyobb videónál előfordulhat, hogy a videóra másodpercet is várnod kell, indítás után!..

Related Posts

Kommentár

You must be logged in to post a comment.

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration