Országúton

április 15, 2013 No Comments »

La Strada [1954]: Zampano, a vándorartista 10 000 líráért megvásárolja a naív Gelsominát, hogy kísérje útjain, és segédkezzen fellépéseinél. Köszönetet Gelsomina sohasem kap, Zampano úgy bánik vele, mint valami rabszolganővel. Il Matto, a kötéltáncos, azonban kedves hozzá. Zampano összeverekszik Il Mattóval és megöli, Gelsominát pedig elkergeti, mert már terhére van. Évekkel később Gelsomina haláláról kap hírt. Most döbben csak rá, milyen sokat jelentett számára a lány… / Vannak filmek, amelyek beépülnek életünkbe, hiába változik az idő, az ízlés és a technika, kopásmentesen szépek maradnak, akárcsak legigazabb emlékeink. Ha csak úgy véletlenül meghalljuk Nino Rota filmzenéjének azt a bizonyos feledhetetlen dallamát, máris felidéződik bennünk a megrázó, mégis felemelő történet az édes, bolondos, csupa lélek Gelsomináról, az erőszakos, durva érzelmeket megvető Zampanóról, meg a mindentudó bolondról, aki megtanítja Gelsominát arra a bölcsességre, hogy minden létezésnek értelme van itt a földön.

Rejtett tartalom Login vagy Register hogy lásd a tartalmat. Jöjj hát, szeretettel várlak! Mert ugye te is tudod? Aki ismeri a célt, az megtalálja az utat is! Bejelentkezés avagy, Regisztráció után nincs ilyen üzenet! Ha valami elnyerte a tetszésed, szólj hozzá, írd le gondolataid, érzéseidl! Nabucco voltam. Hungary in the heart of Europe. I live in Győr

Nino Rotát zenéje önálló egység, örök darabja a zeneirodalomnak. Az operatőri munkát ketten végezték: Carlo Carlini volt az első operatőr, de aztán őt Fellini kitette a csapatból, mert összeveszett vele, a második, a munka befejezője Otello Martelli volt. Voltak persze nagyon okosok, akik a filmbe többet akartak belelátni, mint amennyit az sugallhatott volna. Egyesek szerint a mű tulajdonképpen a modern házasságot akarta kritizálni, mivel Fellini egyszer kibökött egy olyan megjegyezést, hogy a házasságok jelentős része is így funkcionál… Nos, ezt Fellini valóban mondta – egyszer és soha többet, de a filmet nem ezért csinálta meg, nem ez érdekelte benne, ezt csak futó asszociációként említett meg. Mások azt sejtették ki a filmből, hogy ez Fellini “lélekdagonyájának”, vagyis vallásos érzéseinek a kifejtése, egyfajta katolikus tanmese, amelynek az üzenete: a magányosságot úgy tudjuk legyőzni, ha megtisztulunk lelkileg és befogadjuk mások érzéseit is. Persze, a filmet akár így is lehet értelmezni, de Fellini nem erre helyezte a hangsúlyt, hanem sokkal inkább egy ember keserűségére, aki végül összeroppan az általa elkövetett bűn terhe alatt.

Related Posts

Kommentár

You must be logged in to post a comment.

thời trang trẻ emWordpress Themes Total Freetư vấn xây nhàthời trang trẻ emshop giày nữdownload wordpress pluginsmẫu biệt thự đẹpepichouseáo sơ mi nữHouse Design Blog - Interior Design and Architecture Inspiration