Te, Jura!

Te, Jura!

De mi lett a nővel? – A helyszín egy orosz kocsma. Aljosa, Gyabkin és Jura, régi barátok, most együtt iszogatva arra várnak, hogy elkezdődjön a környék legnagyobb társadalmi eseménye, a bál, ahol végre viszontláthatják Irina Pikulinát. A hölgy mindannyiuk szívét rabul ejtette fiatal korukban, ám azóta semmit sem hallottak róla – kivéve Jurát, aki több meghökkentő vagy éppen mulatságos epizódot ismer Irina életéből. Muzsikusok és színészek lévén a rövid történeteket meg is jelenítik, így hiába csupán három színész van jelen, számtalan szerepet játszanak el a nézőknek.

A kis teremben a székek olyan közelről veszik körbe a színpadként szolgáló teret, hogy ott rezdülés, lélegzetvétel és gesztus nem marad észrevétlen.

  1. De mi lett a nővel? 1. Csehov
  2. De mi lett a nővel? 2. Csehov
  3. De mi lett a nővel? 3. Csehov

Akasztás, remeteség, foghúzás és a pétervári gyors – egy nagybőgőtokkal és egy sállal mindezt könnyedén jelenítik meg a színészek. A bőgőtok lehet remetelak, fogorvosi szék, lovaskocsi, nő, vagy csak az, ami: bőgőtok. A tárgy ereklye is, hiszen maga Irina is megjárta a tágas belsejét, méghozzá meztelenül.

Az érzékletes hangokat a színészek maguk szolgáltatják, a vonatzakatolás vagy a lódobogás nem igényel felvételt. A játékot fények nem segítik, a terem az előadás alatt teljesen világos marad. Az előadás elsőre inkább tűnhet remekül kivitelezett improvizációs gyakorlatnak, mint színdarabnak, de egy-két jelenet után a néző elfogadja a körülményeket és a színészi játéknak köszönhetően olyan erősen bevonódik a történetbe, mintha ő maga is abban a bizonyos kocsmában ülne.

Submit a Comment