Egészséges ötletek 9.

jún 2, 2017 by

Egészséges ötletek 9.

health-andEgészséges ötletek tárháza: „Cím” → Faragd le a zsírt → Mielőtt bárki úgy gondolná, hogy a zsír csakis káros lehet, fontos tisztázni, hogy a zsír szükséges, hiszen ez párnázza ki a vázrendszert, védi a belső szerveket, részt vesz a test hőmérsékletének szabályozásában, és tárolja a vitaminokat. Ráadásul az „éhezés” időszakaiban (amely akár egy fogyókúrát is jelenthet), a szervezet a tartalékokból tud gazdálkodni. Vagyis a cél nem a zsír teljes kiiktatása a szervezetből, csupán az egészséges szintre csökkentése. Ráadásul a testzsír nem függ össze egyértelműen a testsúllyal. Képzeljünk el példaként egy rendszeresen sportoló nőt, akinek a testsúlyát jelentős részben az izomtömege teszi ki. Előfordulhat, hogy alatta többet mutat a mérleg, mint egy fogyókúrázó, de nem sportoló nő alatt, hiszen ő csupán az izomtömegéből veszített. Ebben az esetben hiába mennek lefelé a kilók, a testzsír-százalék növekszik, mert a zsír nagyobb arányban lesz jelen kisebb testsúlynál is.

A test zsírtartalmát befolyásolja a nem és az életkor is, ezt figyelembe véve az alábbiak szerint alakulnak az arányok. Nők → 20-39 év között: 21%-ig túl vékony, 22-33% egészséges, 34-39% túlsúlyos, 39% fölött elhízott. 40-59 év között: 23%-ig túl vékony, 24-34% egészséges, 35-40% túlsúlyos, 40% fölött elhízott. 60 év fölött: 24%-ig túl vékony, 25-35% egészséges, 36-42% túlsúlyos, 42% fölött elhízott.

Férfiak → 20-39 év között: 8%-ig sovány, 9-20% egészséges, 21-25% túlsúlyos, 25% fölött elhízott. 40-59 év között: 11%-ig sovány, 12-22% egészséges, 23-28% túlsúlyos, 28% fölött elhízott. 60 év fölött: 13%-ig sovány, 14-25% egészséges, 26-30% túlsúlyos, 31% fölött elhízott.

Lassú internet, illetve nagyobb videónál előfordulhat, hogy a videóra másodpercet (esetleg egy kicsivel többet) is várnod kell, indítás után!..

Related Posts

Tags

Share This

Szólj hozzá!

You must be logged in to post a comment.